ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF)  Pap Henriett egyéni vállalkozó (továbbiakban Vállalkozó) által üzemeltetett,  www.papheni.hu weboldalon található webáruházban történő termékértékesítésre vonatkoznak, és a vállalkozó valamint a vásárlók közötti jogviszony részleteit tartalmazza.

Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát! Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.

A vállalkozás adatai:

Név: Pap Henriett egyéni vállalkozó
Székhely: 7130 Tolna, Deák F. u. 89-90.
Nyilvántartási száma: 52313499
Adószám: 68831396-1-37
Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-120876/2017.
Képviselő: Pap Henriett
Levelezési cím: 7130 Tolna, Deák F. u. 89-90.
Telefonszám: +36 20 455 4655
E-mail: info@papheni.hu
Honlap:  http://papheni.hu/
Bankszámlaszám: 10402238-50526877-49861002
A szerződés nyelve: magyar

 

A tárhely-szolgáltató adatai:

Név: BlazeArts Kft.

Székhely: H-6090 Kunszentmiklós, Damjanich u. 36. 1/8.

Weboldal: www.forpsi.hu

Adószám: 12539833-2-03

Cégjegyzékszám: 03-09-109150

Telefon: (+36) 1 610 5506; (+36) 1 610 5507

E-mail cím: admin@forpsi.hu

Alapvető rendelkezések:

1.1. A jelen dokumentumban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen dokumentum értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

1.2. Az ÁSZF hatálya, elfogadása, módosítása

Jelen ÁSZF tartalmazza az Önt és a bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

A vásárláskor Ön elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul az Ön és az eladó között létrejövő szerződés részét képezi. A jelen ÁSZF rendelkezéseit az Eladó a vonatkozó jogszabályok keretei között jogosult megváltoztatni. Kérjük, hogy az ÁSZF rendelkezéseit minden vásárlás előtt szíveskedjen elolvasni! Az ÁSZF esetleges módosítása a honlapon történő megjelenéstől érvényes. Az esetleges változtatások a már addig létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.

1.3. Szerzői jogok

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: Pap Henriett

Adatkezelési szabályok

A vásárlás során megadott adatok kezeléséről az adatvédelmi nyilatkozatban adunk tájékoztatást, mely itt érhető el: https://www.papheni.hu/adatkezelesi-tajekoztato/

Megvásárolható termékek

A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban adunk tájékoztatást. A termékoldalon található adatok tájékoztató jellegűek. A képen a színek nem mindig felelnek meg a valóságnak! A webáruházban minőségi kézzel készült termékek vásárolhatóak meg, ebből adódóan előfordulhatnak minimális különbségek az egyes termékek között.

A termék adatlapon feltüntetett árak ÁFÁ-t nem tartalmaznak. Az eladó ÁFA alanyi mentes kisadózó. Az árak forintban értendőek.

​Az árváltoztatás jogát fenntartjuk.

Vásárlás menete, megrendelés

A megrendelés leadása online lehetséges, a www.papheni.hu weboldalon keresztül. Amennyiben egyedi megrendelésre kerül sor, amit, mint termék nem tartalmaz a webáruház, úgy lehetőség van e-mailen elfogadni és leegyeztetni a megrendelést.

A választott termék a „kosárba rakom” gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb mellett a szükséges darabszám beállítható.

A vásárló a kosár tartalmát a „kosár” gombra kattintva érheti el. Itt módosíthatja a megrendelni kívánt mennyiséget, illetve törölheti az adott tételt. Amennyiben módosításokat végzett, úgy a „kosár frissítése” gombra aktualizálódnak az adatok.

A kívánt termékek kiválasztása után – amennyiben nem kíván több terméket a kosárba helyezni, a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva szükséges megadni a megrendeléshez szükséges adatokat.  Kérem, hogy ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázára, illetve szállításra a termék.

Amennyiben a rendelés áttekintése után hibát észlel, itt még visszatérhet a kosár tartalmához.

Fizetési mód kiválasztása:

  • Fizetés banki átutalással (előre utalás)

A megrendelés értékét banki átutalás útján is rendezheti.

A megrendelés beérkezése után – 2 munkanapon belül – a megadott e-mail címre elküldjük a banki adatokat az utaláshoz. A termékek kiszállítása a pénzügyi teljesítés feldolgozását követően történik meg.

FONTOS! Amennyiben a bankban, készpénzben fizeti be a bankszámlára a megrendelés végösszegét, úgy annak többlet költsége van, ami 300,- Ft.

  • Utánvétes fizetés

Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, úgy válassza az utánvétes fizetési módot.

A megrendelés véglegesítése a „megrendelés elküldése” gombra kattintva történik meg.

A megrendelés elküldése regisztráció nélkül is lehetséges! Amennyiben regisztrálni szeretne, a jövőben regisztrált felhasználóként be tud lépni és azonnal el tudja küldeni megrendelését a szállítási és számlázási adatok megadása nélkül!

A megrendelés kézhezvételét 48 órán belül email-ben visszaigazoljuk a megrendelésben feltüntetett email címre küldött elektronikus levélben. A visszaigazolásban feltüntetjük a megrendelés kódszámát, amelyre hivatkozni lehet a megrendeléssel kapcsolatos bármely ügyintézés esetén. Amennyiben rosszul töltötte ki a megrendelést és nem helyesen adta meg email címét, úgy a megrendelését sem visszaigazolni, sem teljesíteni nem tudjuk. A megrendelés nem helyes kitöltéséből eredő kényelmetlenségekért, károkért felelősséget nem vállalunk. Amennyiben a visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg a vevőhöz, a vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól.

Akciók és kuponkedvezmény

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Szolgáltató minden esetben tájékoztatja a vásárlót az akció időtartamáról, melyet az adott termék adatlapján szerepeltet.

Vállalkozó saját elhatározása alapján időközönként kedvezményes kuponokat vezet be, melyet a megrendelésekkel, személyesen (pl. egy vásár alkalmával) vagy hírlevélben kiküldött formában juttat el a vásárlóknak. A kedvezmény kuponon minden esetben feltünteti a kedvezmény mértékét százalékban vagy annak pontos összegét, a felhasználhatóság dátumát és a kuponkódot. Amennyiben a vásárló él a kedvezménnyel a www.papheni.hu oldalon és megfelelő rovatba beírja a kupon kódját, akkor a vásárlás során élhet a megadott kedvezménnyel.

Szállítás

A termékek vevőhöz való eljuttatását szállítási díj terheli, amit a vevőnek kell megfizetni. A szállítási díj magában foglalja a csomagolás és a szállítás költségét.

Magyarországi szállítás:

  • Házhozszállítás:

GLS:

  • 0 – 24.999 Ft                                             2000,- Ft
  • 25.000 Ft-ot meghaladó rendelés esetén  INGYENES

     Utánvétes fizetés esetén csomagonként 500,- Ft utánvétkezelési költséget számolunk fel.

 

MPL:

  • értékhatártól függetlenül                          2500,- Ft

     Utánvétes fizetés esetén csomagonként 500,- Ft utánvétkezelési költséget számolunk fel.

  • Csomagpontra / Csomagautomatába történő szállítás:

FOXPOST automata:

  • 0 – 24.999 Ft                                             1100,- Ft
  • 25.000 Ft-ot meghaladó rendelés esetén  INGYENES

     Utánvétes fizetés esetén csomagonként 500,- Ft utánvétkezelési költséget számolunk fel.

 

MPL csomagautomata / Postapont:

  • értékhatártól függetlenül                          2000,- Ft

     Utánvétes fizetés esetén csomagonként 500,- Ft utánvétkezelési költséget számolunk fel.

A szállítási díjak a fuvarozó cég díjszabásának módosulása esetén változhat, amelyet jelen ÁSZF-ben minden esetben közzéteszünk.

Szállítási feltételek

A megrendelést követően, ha banki átutalással történik a fizetés, a megrendelés végösszegének a Vállalkozó bankszámláján történő jóváírását követő 5 munkanapon belül átadjuk a megrendelt terméket a fuvarozó cégnek.

Ha a vásárló az utánvétes fizetési módot választotta, akkor a megrendelés beérkezésétől számított 5 munkanapon belül adjuk át a fuvarozó cégnek a megrendelt terméket.

Amennyiben a fent leírtaktól – valamilyen oknál fogva – eltér a szállítási idő, arról tájékoztatjuk a megrendelőt a megadott elérhetőségeken.

Vállalkozó, a fuvarozónak való átadás határidejére a fent leírtak szerint vállal felelősséget, a kiszállítás ideje a fuvarozó cég saját üzletszabályzata szerinti határidőn belül történik meg.

Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a csomagon észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét, és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!

Elállás joga

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.

A 14 napos határidő a megrendelt termék kézhezvételének napjától számítódik.

A vevő jelen ÁSZF „vállalkozás adatai” részében megadott e-mail címre elküldött nyilatkozatával gyakorolhatja elállási jogát, a megadott határidőn belül. Az elállási nyilatkozatnak tartalmaznia kell a megrendelésben szereplő minden olyan adatot (megrendelés száma, számla sorszáma, a termék átvételének időpontja, fogyasztó neve, fogyasztó címe), amely alapján egyértelműen beazonosítható a megrendelés. Ezek hiányában, az elállási nyilatkozatot nem tudja elfogadni.

Elállás esetén Ön köteles számunkra a terméket sérülésmentesen visszaküldeni, legkésőbb az elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül, a vonatkozó számla mellékelésével. A termék visszaküldésének költségei a vevőt terhelik.

A benyújtott elállási nyilatkozat és a termék kézhezvételét követő legfeljebb 30 napon belül Vállalkozó visszafizeti a megrendelés összegét.

Az elállás joga nem illeti meg a fogyasztót, ha kifejezetten a fogyasztó kérésére, az ő által szabott igények alapján egyedi kérésének megfelelően került előállításra egy termék.

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

  1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

​Ön Vállalkozó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

​Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

​Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

​Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

​Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

​Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

​Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

​A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket Vállalkozó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

​2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

​Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

​Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

​A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

​Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

​Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

​Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

​Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

​A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

​A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

(Ha a vállalkozás jogszabály vagy szerződés alapján jótállásra köteles, az alábbi 3. pont beillesztése is szükséges a tájékoztatóba)

  1. Jótállás

​Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Vállalkozó jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Ön jótállás alapján kijavításra, illetve kicserélésre jogosult. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
A jótállási határidő a termék fogyasztó részére történő átadása napjával kezdődik.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Az ügyintézéskor jegyzőkönyvet kell felvennie a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet alapján.

Panaszkezelés

Panaszait írásban, az alábbi címekre megküldött levélben, e-mailben teheti meg:

  • levélben: 7130 Tolna, Deák F. u. 89-90.
  • e-mailben: info@papheni.hu
  • telefonon: +36 20 455 4655

A telefonon érkező panaszokat azonnal megvizsgáljuk és lehetőség szerint orvosoljuk. Ha a vevő nem ért egyet a szóbeli panaszára kapott válasszal, írásban meg kell küldenie részünkre a panaszát. Ebben az esetben az alábbiak szerint, az írásbeli panaszokra vonatkozó rendelkezések szerint járunk el.

Az írásbeli panaszokat 5 munkanapon belül megvizsgáljuk és megválaszoljuk. Válaszunkat indokoljuk. Amennyiben válaszunkkal nem ért egyet, úgy az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére irányuló indítványt,
  8. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu/udvozlo?id=testuletek

 

Békéltető Testület elérhetőségei:

Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: +36 72 507 154
Hivatali kapu KRID: 667360112, rövid neve: PBKIKBT    

E-mail: info@baranyabekeltetes.hu

Weboldal: www.baranyabekeltetes.hu

 

 

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

 

Tolna, 2024.04.17.

Nincsenek termékek a kosárban.